[] ...Ummul Kitab... []

Aku Berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang Direjam
[1]
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
[2]Pujian bagi Allah, Penguasa Seluruh Alam
[3]Maha Pemurah dan Maha Penyayang
[4]Pemilik Hari Ad-Deen
[5]Kepada Engkaulah Kami Beribadah dan Kepada Engkaulah Kami Meminta Pertolongan
[6]Tunjukkanlah Kami Jalan yang Lurus
[7]Jalan Orang yang Engkau Beri Nikmat, Bukanlah Orang yang Engkau Murkai dan Bukanlah Orang yang Sesat
Amiiin...

Thursday, May 7, 2009

0073 - Tunggu.

Assalaamu'alaikum warahmatullaahi wabarakaatuh dan salam sejahtera kepada penunggu yang mengikuti tulisan manusia yang duduk di depan monitor ni.

Balikkk kelas fizik, sangat berguna, wah. Banyak benda baru dapat. Hehe, bawa botol air sebanyak 1.5 liter, habis sekelip mata. Peliknya. Dahagakan ilmu kot. XD

Lagi lagi, tak sampai 2 minggu lagi periksa~ aiiiii. Tak baca lagi akaun, ekon, perdagangan, pqs, psi, apa lagi yek? Relaks fera, relaks... fuhh.

Okay, ana dah relaks. Phew. Boleh kita mula tazkirah sekarang? Baiklah. Gambar yang dilukis dengan coretan fotoshop, menunjukkan seseorang menunjukkan tarikh yang tidak ditulis.

Apabila anda menunggu sesuatu yang memang anda inginkan, apakah fikiran yang terlintas di hati? Adakah: "lambatnya, lambatnya" ataupun "tak kisah la" ataupun "sabar, cubaan".

Cuba kalau fikiran #1. Kita fikir, ehhh, lambatnya nak dapat apa yang aku nak. Kita asyik check masa, check tarikh. Masa dirasakan sangat lambat berlalu. Kalau boleh nak je back to the future. Hahaha. Tapi, masa dibazirkan dengan hanya menunggu.

Kalau fikiran #2. Ah, tak kisah la aku. Bukannya penting sangat benda tu. Tinggalkan jelah. Kalau macam ini, putus asa sebelum berusaha. Kalau terus begini, anda tidak akan berjaya dalam hidup. Cepat putus asa.

Fikiran #3! Inilah mindset yang perlu setiap orang ada. Kita hanya berserah kepada Allah, kerana tidak tentu hidup ini. Mungkin benda itu sudah tiada nanti, mungkin kita terlepas peluang, mungkin kita sudah mati. Mana tahu? Oleh itu, bersabarlah, kerana Allah itu bersama orang yang sabar.

Wallahua'lam. Renungkanlah, wassalam... PS: Cuba teka tarikh yang ditunjuk tu. Memang sebenar kalendar ni.

6 comments:

  1. ahaha..
    let me gez..
    its 18th of may rite??

    ReplyDelete
  2. Amir, ade lagi satu la fikiran#," eish, asal cepat sangat nak sampai tarikh nie?? waah!! Habis ar, cane nie??" cth slalu b'laku, bile nak sampai tarikh exam, bile sampai waktu yang kite tak suke utk hadapinya.....btol tak??

    ReplyDelete
  3. 18th? No Muadz, try again. XD
    Haha, betul jugak Amirah. Time goes fast when you don't want it to. =D

    ReplyDelete
  4. Hinthint: Kalendar ni tak mula dengan hari Isnin.

    ReplyDelete

[] ...Penutup Majlis... []

Maha Suci Engkau Ya Allah dan Segala Puji BagiMu, Aku Bersaksi bahawa Tiada Tuhan Melainkan Engkau, Aku Memohon Keampunan dan Taubat daripada Engkau..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
[1]Demi Masa
[2]Sesungguhnya Manusia dalam Kerugian
[3]Melainkan yang Beriman dan Beramal Soleh dan Berpesan dengan Kebenaran dan Berpesan dengan Kesabaran