[] ...Ummul Kitab... []

Aku Berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang Direjam
[1]
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
[2]Pujian bagi Allah, Penguasa Seluruh Alam
[3]Maha Pemurah dan Maha Penyayang
[4]Pemilik Hari Ad-Deen
[5]Kepada Engkaulah Kami Beribadah dan Kepada Engkaulah Kami Meminta Pertolongan
[6]Tunjukkanlah Kami Jalan yang Lurus
[7]Jalan Orang yang Engkau Beri Nikmat, Bukanlah Orang yang Engkau Murkai dan Bukanlah Orang yang Sesat
Amiiin...

Thursday, March 5, 2009

0012 - Orchestra Symphony

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera kepada pembaca ayat yang telah ditaip ini, semoga Allah memberi kita rahmat di dunia dan akhirat.

Maka hari ini pun ana menyaksikan kekuasaan Allah menghidupkan dan mematikan manusia. Ana tengah sandar2 kat sofa sebelah klas 5 Saad harini, tunggu hujan reda, nak balik.

Tengok2, tertidur sampai tak sedar terlepas pukul 4, bila umi ana ambil ana. Subhanallah, kalau Allah berkehendak ana meninggal situ jugak, maka hanya dengan satu "kun" sahaja boleh.

Baiklah, ana tak tau la kalau pembaca blog ni nampak ke tak, tapi style lukisan ana berubah. Dulu ana lukis dekat PDA ummi ana, tapi takkanlah nak asyik pinjam aje. So ana pun experiment guna photoshop 7 (takde cs hahah)

Baiklah, melihat gambar yang ana baru lukis di atas, kelihatan seorang manusia lukisan sedang bermain instrumen angin, apa2lah yang berbentuk begitu, asalkan ditiup. Melodi yang keluar pula sungguh mengasyikkan (bayangkan sajalah) sehingga terkeluar pula not-not muzik tu. Hahahah.

Tapi, kalau satu alat muzik yang main saja, mesti tak best kan? Mesti nak yang orkestra yang instrumental, yang ada macam-macam bunyi, piano, biola, klarinet, dan sebagainya. Barulah lebih seronok didengar, kan? Di depan pula ada konduktor yang menyelaras semua anggota orkestra tersebut dan membetulkan apa2 kelemahan.

Kalau tiba2 kan, si peniup angin handal ini asyik syok main sendiri kan, dia tak ikut tempo orang lain main. Konduktor kat depan tu berulang-ulang suruh si peniup angin ini menyamakan permainannya dengan orang lain. Tapi, jika si peniup ini tidak peduli, adakah akan terhasil muzik yang baik? Tidak, akan ada unsur yang off, yang tak berapa sempurna.

Daripada ana berleter di atas itu, apa yang kita boleh dapat? Ya, memanglah kalau kita power, kita memang boleh melakukan sesuatu yang orang lain tidak dapat. Tapi, dalam berkumpulan, adakah nampak seragam kerja itu? Tidak, orang itu akan disisihkan dan dikatakan selfish, penting diri. Akhirnya, dia tidak dapat melakukan kerja itu walaupun dia sehandal manapun.

Wallahua'lam. Renungkanlah, oh ya, maulud rasul dah nak sampai, apa rancangan anda si pembaca ini?

No comments:

Post a Comment

[] ...Penutup Majlis... []

Maha Suci Engkau Ya Allah dan Segala Puji BagiMu, Aku Bersaksi bahawa Tiada Tuhan Melainkan Engkau, Aku Memohon Keampunan dan Taubat daripada Engkau..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
[1]Demi Masa
[2]Sesungguhnya Manusia dalam Kerugian
[3]Melainkan yang Beriman dan Beramal Soleh dan Berpesan dengan Kebenaran dan Berpesan dengan Kesabaran