[] ...Ummul Kitab... []

Aku Berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang Direjam
[1]
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
[2]Pujian bagi Allah, Penguasa Seluruh Alam
[3]Maha Pemurah dan Maha Penyayang
[4]Pemilik Hari Ad-Deen
[5]Kepada Engkaulah Kami Beribadah dan Kepada Engkaulah Kami Meminta Pertolongan
[6]Tunjukkanlah Kami Jalan yang Lurus
[7]Jalan Orang yang Engkau Beri Nikmat, Bukanlah Orang yang Engkau Murkai dan Bukanlah Orang yang Sesat
Amiiin...

Wednesday, April 8, 2009

0046 - Kemanisan

Assalaamu'alaikum warahmatullaahi wabarakaatuh, salam sejahtera, dan selamat datang kepada bebelanku yang mungkin tiada makna.

Uihhhh, ngantok la baru balik kelas tambahan addmath. Best jugak kelas malam ni, tengok semua orang (kecuali sesetengah) pakai ikut suka. Personaliti tu! :o

Hahaha, akhirnya semua orang memang sangat bersemangat untuk belajar, sampai terlebih masa 10 malam. Cikgu pun ulang2 cakap nak balik hahaha. Respek korang! *tabik*

Baiklah, kita akan mulakan tazkirah dan peringatan kita untuk hari ini, sebelum pukul 12 berlalu. Ahem. Gambar yang dilukis (dengan kemalasan) menggambarkan satu senyuman yang agak besar dan agak menakutkan. Hahaha.

Sebenarnya, senyuman ini tidaklah banyak untuk dikatakan tentangnya. Senyuman itu hanyalah pembentukan muka melalui pergerakan otot-otot dalam muka. Kesan, ciri, jenis senyuman itulah yang kita boleh bincangkan dengan teliti.

Jenis senyuman ada banyak. Ada jenis yang gembira (paling banyak) jenis marah (bila geram) jenis budak-budak (macam biasa ana buat =P) jenis sedih (yang nak sembunyi kesedihan tapi gagal) dan baaaaanyak lagi.

Kalau cirinya pula, hmmmm, mungkin ada sedikit gelakan, mungkin mata menunjukkan sedikit kemarahan, mungkin, ahhhh, macam karangan lah pulak. Bosannya. Tak payahlah buat macam ni. Kita cakap tentang kesanlah pulak. Bosan cakap pasal ciri ni.

Kesan: memberi kesenangan apabila dilihat oleh orang lain. Ini yang paling bagus. Memberi rasa curiga apabila dilihat orang lain: tak berapa bagus. Memberi keresahan dan kemarahan kepada orang lain: lagi tak bagus.

Jadi itulah coretan ana selepas mengantuk dan baca benda yang tiada faedah kepada ana sendiri. Wah, sungguh membosankan, kan? Ana cuba untuk menjadi kurang bosan pada post selepas ini, ok? Sekarang ana nak tidur.

Wallahu'alam. Renungkanlah, wassalam.

1 comment:

  1. ana xle bayang camne org yg senyum dlm keadaan marah, bole eh?? itu mcm bkn senyum namenye....
    memang mara~
    Tapi mungkin ade kot org yg marah dlm keadaan senyum....~mungkin~

    ReplyDelete

[] ...Penutup Majlis... []

Maha Suci Engkau Ya Allah dan Segala Puji BagiMu, Aku Bersaksi bahawa Tiada Tuhan Melainkan Engkau, Aku Memohon Keampunan dan Taubat daripada Engkau..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
[1]Demi Masa
[2]Sesungguhnya Manusia dalam Kerugian
[3]Melainkan yang Beriman dan Beramal Soleh dan Berpesan dengan Kebenaran dan Berpesan dengan Kesabaran