[] ...Ummul Kitab... []

Aku Berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang Direjam
[1]
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
[2]Pujian bagi Allah, Penguasa Seluruh Alam
[3]Maha Pemurah dan Maha Penyayang
[4]Pemilik Hari Ad-Deen
[5]Kepada Engkaulah Kami Beribadah dan Kepada Engkaulah Kami Meminta Pertolongan
[6]Tunjukkanlah Kami Jalan yang Lurus
[7]Jalan Orang yang Engkau Beri Nikmat, Bukanlah Orang yang Engkau Murkai dan Bukanlah Orang yang Sesat
Amiiin...

Thursday, April 9, 2009

0047 - Cepat2!

Assalaamu'alaikum warahmatullaahi wabarakaatuh dan salam sejahtera kepada anda yang kemungkinan manusia. Jika tidak, ana tak tahu apa nak cakap.

Hahhh, baru siap kerja rumah sejarah. Blehhh, tak ingat dari minggu lepas lagi. >_< Lepas tu presentation PSI, ah, esoklah. Dah lewat ni.

Takde banyak sangat, cuma nak habiskan post ini secepat dan setangkas yang mungkin supaya dapat go byebye to sleepyland. OK?

Gambar yang ana lukis pada malam ini, ialah, bukan gambar. Sebaliknya, itu ialah sampel tulisan melalui tetikus, yang keadaannya seperti anda jika hendak cepat menulis.

Cepat. Pada asalnya, memanglah kecepatan itu bagus. Dapat menyiapkan kerja dalam masa yang lebih singkat, dan kita boleh buat benda lain pula selain daripada benda yang kita buat itu.

Tetapi, kecepatan itu mempunyai padahnya. Kita boleh terus speed gitu jer. Kalau kita dah mahir semahir manapun, kita masih manusia, kita buat kesilapan dan error. Kalau buat cepat2, tak sempat nak check kesalahan, ahh, bergantung kepada keadaan, lainlah tahap keburukannya.

Kalau speed masa exam, wah, teruklah. Kalau speed masa makan, tercekik atau tersedu. Aniaya diri sendiri. Bagaimanapun, memanglah ada masanya kita perlu cepat, tapi berpada-padalah ketangkasan anda itu. Seperti post ini, yang juga difikirkan secara laju. Haha.

Kalau kita nak cepat, buatlah kerja yang hendak dibuat lebih awal. Jika tidak dapat dielakkan, tidak mengapa, tetapi kalau subuh 50 saat pukul 7, itu kena usaha sendirilah. Bangun awal. Tazkirah untuk ana dan anda. Wallahua'lam. Renungkanlah, wassalam...

No comments:

Post a Comment

[] ...Penutup Majlis... []

Maha Suci Engkau Ya Allah dan Segala Puji BagiMu, Aku Bersaksi bahawa Tiada Tuhan Melainkan Engkau, Aku Memohon Keampunan dan Taubat daripada Engkau..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
[1]Demi Masa
[2]Sesungguhnya Manusia dalam Kerugian
[3]Melainkan yang Beriman dan Beramal Soleh dan Berpesan dengan Kebenaran dan Berpesan dengan Kesabaran