[] ...Ummul Kitab... []

Aku Berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang Direjam
[1]
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
[2]Pujian bagi Allah, Penguasa Seluruh Alam
[3]Maha Pemurah dan Maha Penyayang
[4]Pemilik Hari Ad-Deen
[5]Kepada Engkaulah Kami Beribadah dan Kepada Engkaulah Kami Meminta Pertolongan
[6]Tunjukkanlah Kami Jalan yang Lurus
[7]Jalan Orang yang Engkau Beri Nikmat, Bukanlah Orang yang Engkau Murkai dan Bukanlah Orang yang Sesat
Amiiin...

Saturday, April 25, 2009

0063 - Keseorangan

Assalaamu'alaikum warahmatullaahi wabarakaatuh dan salam sejahtera dan muhibbah kepada yang berbahagia sang pembaca.

Hari ni, takrim... tak perlu cakaplah, mengantuk. Tertidur masa raptai XD Anyway, masa nyanyi tu suara orangnya ok, cuma PA jer yang nyibuk rosakkan. :<

Tahun ni, ya Allah, bantulah batch ana, ikhwanul 15, menerajui kecemerlangan al-amin dengan mendapatkan 100% lulus, amin~

Anyway, ana nak mulakan tazkirah yang ana ingin sampaikan pada hari ini pula. Lihat gambar yang berada dalam skop pandangan anda. Terdapat seorang di tengah-tengah yang sudah tidak tahan dengan bebelan manusia sekitarnya.

Pernahkah anda terjadi sebegini? Macam seluruh dunia tidak mahu berpihak kepada anda, bagaikan langit dan bumi berkonspirasi menjatuhkan anda. Mesti pernah, walau sekali. Kalau tak pernah, alhamdulillah, Allah merahmati kamu.

Kalau pernah, rasa tak perasaan tidak dapat buat apa-apa? Tiada apa-apa untuk bersandar dan tiada bahu untuk kita menangis. "Kawan" yang diharapkan pun tak tahu pergi ke mana, rasanya sangat dukacita, kan?

Tetapi, walaupun seluruh alam membenci anda, tetap ada satu yang masih menyayangi anda. Itulah Tuhan sekelian ciptaan, Allah subhanahu wata'ala. Selagi mana kita perlukan sokongan untuk meneruskan kehidupan, pergilah kepada Allah.

Lagipun, kan Allah yang mengatur ujian-ujian dunia ini untuk kita? Tidaklah Allah menzalimi kita dengan memberikan kita ujian yang tidak mampu kita harungi dengan usaha dan tawakkal. Kalau dah putus asa, memang manusia secara fitrah suci akan berpaling kepada Allah.

Wallahua'lam. Renungkanlah, wassalam~

2 comments:

  1. sabar2. meskipun anda banin tunggal yang menerima anugerah td, sedarlah bhw masih ada banin2 yang berdiri di belakang anda dalam perjuangan ini.. [ rasenye ade la KOT ! ]meskipun banat sememangnya mendominasi.. =)

    ReplyDelete
  2. eh? tak cakap apa-apa pun pasal tu. ;) apa yang anda katakan ini? haha =P insya-allah nanti kami kaum lelaki akan memimpin nanti, tengoklah!

    serious, tak ada kena mengena tazkirah ini dengan apa yang berlaku pada 25/4/2009.

    ReplyDelete

[] ...Penutup Majlis... []

Maha Suci Engkau Ya Allah dan Segala Puji BagiMu, Aku Bersaksi bahawa Tiada Tuhan Melainkan Engkau, Aku Memohon Keampunan dan Taubat daripada Engkau..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
[1]Demi Masa
[2]Sesungguhnya Manusia dalam Kerugian
[3]Melainkan yang Beriman dan Beramal Soleh dan Berpesan dengan Kebenaran dan Berpesan dengan Kesabaran